Hur väljer man en effektiv profilprodukt?

Profilprodukter är en viktig grundpelare i marknadsföringen av vårt företag, och det finns tusentals av reklamprodukter att välja mellan.

Den enda normen för vad som kan räknas som en reklamprodukt är att det ska vara ett fysiskt föremål vars syfte är att marknadsföra ditt företag, tack vare de moderna tryckteknikerna som finns idag kan man alltså använda sig av nästan vad som helst. Många lägger idag sitt fokus på sociala medier och tidningsannonser, men just profilprodukter är faktiskt ett av de allra mest kostnadseffektiva sätten att marknadsföra sig.

Vilka profilprodukter är mest effektiva?

Pennor med tryck är den mest populära reklamprodukten, eftersom vi alla använder pennor varje dag och de är så lätta och smidiga att ta med sig. Just reklampennor är det mest prisvärda sättet att marknadsföra ditt företag och ditt varumärke. En penna av bra kvalitet som är skön att skriva med och har ett bra bläck blir snabbt en favorit hos både dina kunder, leverantörer och samarbetspartners, och ger därmed bra spridning av din logga. Se till att de speglar ditt företag så mycket som möjligt – naturligtvis ska din logga vara väl synlig, men om ni har någon signaturfärg är det ett bra drag att använda även den. Reklampennor finns i massor av modeller, färger och designer, så att du alltid kan hitta en som passar perfekt.

Andra bästsäljare är till exempel:

  • USB-minnen: en liten och behändig produkt som många tar fram och använder varje dag för lagring och transport av data.
  • kepsar: med en snygg färg och läcker design blir de snabbt en favorit, och kommer att sitta på allas huvuden så fort de går ut och gör ett ärende. Din logga kommer att synas bra i hela omgivningen.
  • anteckningsböcker: trots att vi lever i en digital era gillar alla att skriva ner sina anteckningar på papper, och vad passar bättre än en anteckningsbok där de har allt samlat på samma ställe?
  • t-shirts: ett enkelt plagg som vi alla använder till vardags – när vi tränar, handlar eller klipper gräset. Satsa gärna på en bra kvalitet så kommer de garanterat att användas flitigt. 
  • shoppingpåsar: har blivit oerhört populära de senaste åren för att minska plastförbrukningen. Numera har var och varannan människa en egen  shoppingpåse med sig till butiken, vilket är ett perfekt sätt för ditt varumärke att synas på så många ställen som möjligt.

Det gäller att tänka praktiskt när du väljer profilprodukter – vad har dina kunder, besökare, samarbetspartners och leverantörer störst användning för? Det ska helst vara något som används dagligen och tar lite plats, och därmed är lätt att ta med sig och sprida.

Relaterade artiklar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close